Kolorowe kody

Moja dwuletnia córka jest ostatnio na etapie fascynacji kolorami. Gdziekolwiek jesteśmy i cokolwiek robimy wszystko związane jest z nazywaniem poszczególnych przedmiotów kolorami. Zatem tworzymy kolekcje kolorystyczne, porównujemy i łączymy w pary lub wieloelementowe zbiory. Każda kredka, klocek, czy maskotka musi znaleźć się w rodzinie odpowiedniego koloru. Ubierając się Krysia tworzy pasujące do siebie zestawy… zatem możecie sobie wyobrazić, że to trwa ☺ Ale jaką sprawia radość. Ostatnio bawiłyśmy się w budowanie wież z klocków zgodnie z usłyszaną kolejnością. Najpierw ja mówiłam, a Krysia budowała, następnie była zamiana ról. Od razu przyznaję, że Krystyna zdecydowanie częściej była budowniczym niż ja. Więcej radości sprawiało jej budowanie niż dyktowanie.IMG-6155

Idąc za potrzebami i oczekiwaniami mojego dziecka wpadłam na pomysł, że wspólnie wykonamy instrukcje prezentujące kody kolorystyczne. Dziecko zaangażowane – dziecko szczęśliwe. Jakaż radość wyrysowała się na twarzy Krystyny, gdy powiedziałam: Krysiu zrobimy kolorowe instrukcje do klocków, użyjemy kleju i je zalaminujemy. Odpowiedź mojej córki: – Klej! Natychmiast zaprezentowała gotowość do działania usiadłszy przy swoim stoliku świetlnym. Przygotowałam materiały:

  • Kolorowe kółeczka origami (mogą być również kredki lub mazaki)
  • Białe paski papieru
  • Kleje
  • Czarny cienkopis
  • Folia do laminowania
  • Laminator

Zaczęłyśmy pracę. Sugerując się kolorami naszych klocków przyklejałyśmy kółeczka, jedno obok drugiego tworząc ciągi kolorystyczne. (Można je również narysować.)IMG-6146
Następnie czarnym cienkopisem zrobiłam ramki. Gotowe paski włożyłyśmy do laminatora, a na koniec wycięłyśmy uzyskując piękną i co najważniejsze własną i niezniszczalną pomoc dydaktyczno-zabawową.
IMG-6166

Z tej pomocy można korzystać na różne sposoby.

Kolorowe szeregi

Kładziemy instrukcję na płytce konstrukcyjnej i nasza pociecha nad lub pod instrukcją odwzorowuje kod wpinając klocki jeden obok drugiego.
IMG-6176

Kolorowe wieże

Pasek z instrukcją kładziemy dziecku w pionie i maluszek buduje wieżę zgodnie z kodem.

IMG-6193IMG-6175

Budowle w kolorach

Nasza pociecha wybiera instrukcję i buduje wymyśloną budowlę stosując odpowiednie kolory.
IMG-6173

Kolorowe kredki

Kody można odwzorowywać za pomocą różnych przedmiotów, np.: kredek. Nie muszą to być klocki.

Kolorowe rytmy

Nasze instrukcje mogą być też początkami rytmów, a zadaniem dziecka jest je odwzorować i dokończyć powtarzając właściwą kolejność.
IMG-6194

Ponoć skupienie dwulatka na jednym zajęciu trwa kilka minut, my bawiłyśmy się ponad dwie godziny. Wam życzę równie udanej zabawy!

Dodaj komentarz